130214

Alla hjärtans dag idag! Det är ingenting vi firar något särskllt här hemma, men eftersom jag slutar tidigt på torsdagar har jag dagen till ära gjort trerätters middag till K. Det är ingenting jag brukar göra på torsdagskvällar, precis. Så, en lite extra "tänk på varandra"-dag skulle man väl kunna säga att det är. För mig. Inte presenter och blommor och sånt. Mat ska man ju ändå ha, menar jag, haha.

Mycket nytt på G nu! Imorgon börjar resten av mitt nya liv, haha. Nej, inte riktigt. Men någonting ditåt. För det första börjar vår utmaning på jobbet. Det är en utmaning som går ut på att man ska gå och gå och gå och gå (eller räkna om sina gymtimmar till steg) och tillslut komma i mål på Grönland. I april. Jag är grymt peppad och tänker att lite lågintensiv träning med promenader är på sin plats nu. Tillsammans med de vanliga gymrutinerna såklart. Klart vårt lag ska vinna och komma i mål först!!

För det andra så ska jag till gymmet och testa Tanitamätning imorgon. Det är en kroppsanalys som mäter allt från vikt, muskelmassa och fettmassa i kroppen, samt hur den är fördelad. Ska bli spännande och se. Senare i vår tänker jag göra om mätningen, och se om det blivit någon skillnad. Hoppas.

Ibland måste jag påminna mig själv om att jag faktiskt har gått ner över 13 kg, och är inom spannet för normalviktig, och ibland måste jag påminna mig själv om att jag inte är klar, utan måste fortsätta kämpa om jag ska få de resultat jag vill ha. Märkligt det där. Hoppas mätning och gåutmaning ska ge mig en skjuts framåt.

/ S




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0