Löplabbet

Idag var vi på Löplabbet och provade ut skor. Både jag och Kim behövde nya bra skor, eftersom vi ändå springer en hel del och det är rätt ut sagt idiotiskt och göra det i dåliga skor. Vi fick först stå på en glasbox så att de såg hur man la vikt och sådär på fötterna, och sedan springa på löpband i ett par superneutrala skor. Där såg dom om man pronerade eller så, och valde sedan ut skor som man fick springa i tills man hittade ett par som fungerade. Jag pronerar en hel del (och skulle egentligen visst behöva ortopediska inlägg för andra grejjer. Ska fixas!) men han hittade en sko så mina anklar blev helt raka! De var rätt dyra, men vafasen, vad är det mot en bra hälsa, hela knän och friska höfter?

Summa summarum är jag toknöjd med servicen på Löplabbet, och rekomenderar verkligen alla att gå dit! No more köp-de-snyggaste-löpskorna, de kanske inte passar din fot/springstil. De har bådeskor som finns i "vanliga" sportaffärer och mer specialvarianter. Priserna skiljer sig inte heller nämnvärt.

Nu är vi ute och provspringer! Wohoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0