Bäckahästen

När jag var liten lyssnade jag mycket på ljudböcker på min lilla röda kasettspelare. En berättelse har sätt sig på hjärnan och jag kommer ihåg den än idag. Inte så detaljerat alls egentligen, men tillräckligt nog för att jag skulle känna igen den. Idag när jag kom hem var det nämnigen barnprogram på radion (som alltid är på här hemma), och jag kände genast igen rösterna.

"Lyssna noga nånting hörs, mörk är natten, timman sen. Allt kan hända om du törs, när månen går med långa ben. Följ med oss på äventyr, en sällsam färd i månens sken. Man blir modig nästan yr, när månen går med långa ben..."


Ni kanske också har hört den? Den handlar om Märta och Berta om jag inte misstar mig. Bäckahästen. Det var med skräckblandad förtjusning jag lyssnade när jag var liten. Åååh det var så kul att höra den igen. Nu ska jag lägga "När månen går med långa ben" på minnet och lyssna på hela någon gång, för skojs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0