VFU

Fasiken vad timmarna går fort på kvällen då. Dags att läsa igenom morgondagens lektionsplaneringar igen och sedan söööva några timmar. Jag har ungefär 2 lektioner/dag nu när jag har Vfu, och det är lagom. Hinner planera noga och så, samtidigt som jag kan följa min handledare och iakta resten av tiden.

Det är verkligen grymt kul och lärorikt med vfu, det är ju då vi kommer ut i verkligheten som vi brukar säga. Det vi gör på universitetet ger oss ju bara .. bakgrundsfakta skulle man nog kunna säga. Självklart är det superviktigt, med utildningen och jag tycker det är skamligt att påpass många inom skolan inte har (rätt) utbildning. Men det är ändå ute på skolorna man lär sig vara lärare.

Babbel, babbel.. Nu ska jag slänga ihop datorn. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0