Bröllop

Bröllop, bröllop, bröllop. Allt verkar handla om bröllop just just. På tidningsframsidan står det om Viktorias klänning, i radion intervjuar de bröllopsgäster och i varje TV-program har något slags bröllopstema; allt från träningsprogram till nyheterna. Come on! Ett kungabröllop kan inte vara det absolut viktigaste som finns.

Det är inte det att jag inte gillar bröllop, eller att Viktoria ska gifta sig med "en man av folket". Just det sistnämna ser jag som en självklarhet och jag vill själv gifta mig och allt det där. Det är bara det att jag undrar om det här verkligen är deras vilja, eller någonting media forcerat fram. Jag undrar om bröllopsparet själva vill bli omnämnda en gång i halvtimmen i både radio och tv, att det ska vara tio sidor i Aftonbladet om deras lysningar eller om de kanske helt enkelt vill sitta hemma och mysa tillsammans, utan medias blickar, såhär innan de ska bli man & hustru. Det hade lätt jag velat.

Sen är det ju tråkigt att nästan alla man hör är trötta på bröllopet redan det äns ägt rum. Då kan man ju bara hoppas att paret själva inte läser tidningar eller ser på TV. Det skulle ju vara väldigt sorgligt om de är trötta på sitt äktenskap redan nu!

Ja, lite tankar såhär på kvällen.. Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0