100211

God Morgon! Ledig idag, så det kändes rätt så bra att kunna krypa tillbaka till sängen när baby åkt till jobbet. Varför är den känslan alltid så bra, men när det är tvärt om, usch vad jobbigt det är att gå upp då! Somnade om till halv elva, mycket bättre!

Sedan dess jag har pluggat lite. Har lite konstig tenta imorn. Ska analysera en text, och har redan fått ut texten så den har jag läst femtioelva gånger typ. Så imorn ska jag analysera texten, och måste då komma ihåg vad jag ska skriva! Lite klurigt, eftersom vi måste ha referenser med, och det är ju inte jättelätt att komma ihåg de. Men det ska nog gå bra, tydligen är tentan mest för att de ska se att vi inte är urkassa på svenska, och inte borde bli svensklärare. Och jag tror faktiskt att jag behärskar svenska såpass, att jag får bli lärare i det..!

Snart ska jag ner till stan. Ska till biblioteket och låna böcker! Barnböcker som gäller nu, allt från bilderböcker till gamla Beskow-böcker och Pippi. Blir sjukt mycket att läsa nästa vecka, men men. Inte såå svårlästa iallafall!

Sen så bär det av till Överby! Shopping, shopping! Garderoben behövs fyllas på helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0