funderingar

Idag satt jag och funderade lite. Tänk vad tid man slösar genom att tänka på allt negativt. Jag ser inte mig själv (och hoppas inte många andra heller ser mig) som en särskillt negativ person. Men även om man inte är det, tror jag alla har en benägenhet att tänka just negativt. Tänk vad mycket energi som går åt på att tänka på allt jobbigt som SKA hända, istället för att tänka på allt bra man faktiskt klarar av.

Jag har pluggat på universitetsnivå i snart två år nu. Är inte det sjukt grymt? Att lilla jag klarat av alla tentor hittills och till och med fått högt betyg på några kurser även att jag extrajobbar en hel del. Det borde jag vara stolt över, istället för att fokusera på hur dålig jag är på det jag håller på med just nu. Just nu tycker jag att allt är jättejobbigt, att jag är skitdålig på grammatik och kommer kugga järnet på nästa tenta. Det tar energi från mig, energi som jag egentligen hade kunnat lägga på så mycket annat. Förstår ni hur jag tänker?

Ett annat exempel är det där med träning. Jag tycker det är jättekul att träna, och får ärligt talat lite ångest de dagarna jag väljer att inte åka ner till gymmet.. Istället för att vara stolt över dom dagarna jag faktiskt åker ner.

Jag tror de flesta har sådana här tankar, och inte bara jag. Eller? Livet blir så grymt mycket bättre om man skiter i alla dåligheter. Från och med nu gör vi det, är ni med?


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är med! Bra tankar där tycker jag:) Men kom ihåg nu Susanne att vi har alla saker man är mer eller mindre bra på, och det verkar som du anser att grammatik är en sak du är mindre bra på, men det betyder inte att det är hopplöst för det! Du kommer fixa det hur bra som helst! Sen om det inte (mot förmodan) skulle bli första gången tar du det andra gången! Men jag vet att du kan mer än vad du tror :)

2010-04-21 @ 16:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0